Mvanlonden.reismee.nl

Lombok en Jimberan

Onze laatste avond in Indonesië, snik. Gisteren even op en neer geweest naar Lombok. Om 8 uur 's morgens met de boot in ongeveer 20 minuten naar de overkant. Met onze gids / taxichauffeur op pad geweest. Vooral een beetje rondgereden en hier en daar gestopt. In een local tentje heerlijke sate kambing gegeten. Lombok is een stuk rustiger dan Bali. Dus zeker nog een keer terug. Vanmorgen om 11.30uur met de fastboat naar Padang bay waar we vervolgens in een taxi stapte met voor ons gevoel een levensmoeie chauffeur. Na 2 uur rijden werden we gedropt bij de Mac Donalds in Jimbaran. Vandaar uit maar weer een taxi naar een hotel laten brengen. 100 dollar voor een nachtje vonden we teveel maar niet getreurd, 50 meter verder zat een goedkoper hotelletje met airco. Op naar het strand voor een hapje eten. We keken elkaar aan en hadden even het idee dat we in een Japan waren beland. Wat een poppekast is het hier. Eten veels te duur, maar niet getreurd, na wat afdingen konden we eten voor 60 procent van de prijs. Bij elk restaurant een podium met Balinese dans. Wat zijn wij blij dat we niet in dit stuk van Bali hebben gezeten. Nu terug op onze kamer (die toch wel wat muf ruikt en helaas de airco doet het ook niet), nog even ons laatste verhaaltje. Morgen vermaken we ons zo goed en kwaad als het kan wel in deze vreselijke toeristische stad om, om 8 uur lokale tijd terug te vliegen naar Nederland. WE WILLEN TERUG NAAR GILI AIR. Helaas, eerst back to work en maar weer een nieuwe reis plannen.

Buster

perjalanan selamat wahai wanita